Page 6 of 7

Re: [EN/RU] Mobile devices / Мобильные устройства

Posted: 03 Apr 2021, 14:29
by vit9696
You can try to workaround the issue by using system-offset-x/system-offset-y from the post right before yours.

Re: [EN/RU] Mobile devices / Мобильные устройства

Posted: 11 Apr 2021, 14:50
by chidosir
Are there any tips to improve performance, besides what's mentioned in the first post? Playing on a Xiaomi MI A1 (SD 625, Adreno 506, 4gb ram) and while it is playable some animations seem to run at a low framerate. The text as it comes is pretty choppy most times, and the lip syncing as well. But there are other times where some of the other animations in the scene are silky smooth for some reason, even while these ones are chugging. It makes me think that maybe there's some way to improve the situation.

Re: [EN/RU] Mobile devices / Мобильные устройства

Posted: 12 Apr 2021, 01:16
by vit9696
Hardly unfortunately. Playing longer should generally make it better thanks to caching, but otherwise no. The game is very hard to optimise unfortunately.

Re: [EN/RU] Mobile devices / Мобильные устройства

Posted: 12 Jul 2021, 18:35
by Miskuzi
Не могу редачить ons.cfg. Когда пытаюсь добавить "render-self=no", чтобы от артефактов избавиться, игра перестает запускаться с ошибкой "Invalid launch directory". Я уже менял этот файл когда только играть начал, все было норм. Сейчас я уже на 5м эпизоде, и вот вчера зашел в игре в настройки, переключил с openчто-то там с 2 на 3 и затем обратно. Видимо это как-то повлияло на этот ons.cfg, что теперь его не то, что вручную менять нельзя, я и язык с en на ru не могу поменять, опять вылетает та же ошибка. Поэтому в итоге просто имя файла русского поставил en.file. Но вот с артефактами на спрайтах без редактирования ons.cfg не справиться...

Re: [EN/RU] Mobile devices / Мобильные устройства

Posted: 12 Jul 2021, 19:50
by Miskuzi
А теперь я вообще делитнул через приложения onscripter и папку с ним (там где сейвы хранились), насколько я понял, при установке апк эта папка создавалась автоматически и там вручную создавался default.cfg с путью до игры на внешней карте. Щас устанавливаю заного апк и эта папка не появляется... А если вручную ее создать и там так же вручную default.cfg с путью, то ошибка инвалид диреетория опять...

Re: [EN/RU] Mobile devices / Мобильные устройства

Posted: 12 Jul 2021, 20:43
by Miskuzi
Так ладно, пофиксил... Вся трабла оказалась в кодировках.
То есть при смене настроек уже после старта игры, он перезаписывает файл ons.cfg и ломает ему кодировку, так как это все же приложение для пк? Ну я так понял. Хотя присмене разрешения в настройках игра запускалась, а при смене GL и языка переставала.
Ну и когда вручную редачил ons.cfg, походу тож при сейве была не та кодировка, скачал специализированную прогу с указанием кодировок при сейве файла и все заработало.

Re: [EN/RU] Mobile devices / Мобильные устройства

Posted: 12 Jul 2021, 22:06
by vit9696
Что-то очень странное, там нет русских букв, только латиница, потому кодировка не должна иметь значение. Файлы сохраняются с окончаниями строк Windows (CRLF), чтобы обеспечить совместимость с редакторами текста в Windows (блокнотом). Возможно имеющийся редактор как-то с ними работает некорректно. Если скините файл, возможно что-то можно будет сказать.

Лично я редактирую ons.cfg в Sublime Text. На Windows ещё есть Notepad++.

Re: [EN/RU] Mobile devices / Мобильные устройства

Posted: 29 Jul 2021, 16:36
by gizmo36
Hello! I can't copy some files to my device due to unsupported characters:

Code: Select all

sound/voice/05/31000123.ogg
sound/voice/18/11800172.ogg
sound/voice/11/42001328.ogg
sound/voice/34/31000123.ogg
sound/voice/13/40400245.ogg
sound/voice/09/11300039.ogg
Is there any solution?

Samsung A71, Android 11

Re: [EN/RU] Mobile devices / Мобильные устройства

Posted: 05 Aug 2021, 21:28
by chidosir
chidosir wrote: 11 Apr 2021, 14:50 Are there any tips to improve performance, besides what's mentioned in the first post? Playing on a Xiaomi MI A1 (SD 625, Adreno 506, 4gb ram) and while it is playable some animations seem to run at a low framerate. The text as it comes is pretty choppy most times, and the lip syncing as well. But there are other times where some of the other animations in the scene are silky smooth for some reason, even while these ones are chugging. It makes me think that maybe there's some way to improve the situation.
just for additional info, after updating to a samsung galaxy a52 (SD 720g, adreno 618 and 6gb ram) the game now runs very smoothly at >90 fps.

if anyone here has problems with the game constantly crashing at startup I solved it by using the following ons.cfg and enabling gestures for the navigation bar (seems that there's an issue with the virtual navigation bar for some reason).

Code: Select all

fullscreen
render-self=no
texlimit=2048
prefer-renderer=GLES3
force-fps=90
game-script=en.file
window-width=1080
scale 
also for me (and probably others with >full hd resolutions) the game was shoved up in the left corner. I did see on github a release talking about a "system-offset-x/y" argument but that didn't do squat for me. what did work was going into settings, display, fullscreen apps and enabling it for this game, but not sure if this is a samsung or android wide setting. hope this helps somebody.

Re: [EN/RU] Mobile devices / Мобильные устройства

Posted: 27 Aug 2021, 10:04
by vit9696
gizmo36, these files are no longer required as of https://github.com/umineko-project/umin ... be2017bb99, it was bug. Ignore them and update to the latest release: https://github.com/umineko-project/umin ... ses/latest.